Hlavním generátorem zlepšení hospodaření bude růst výnosů z pravidelné přepravy, které by se díky změnám na úseku prodeje měly zvýšit o 1,4 miliardy korun. Zhruba 600 milionů korun přinese nárůst přepravní kapacity, díky zavádění větších typů letadel do flotily a očekávané zvýšení obsazenosti letů. Zhruba o 800 milionů korun by se měly výnosy zvýšit díky zlepšení prodejních schopností společnosti ve všech oblastech.
Management počítá i nadále s tlakem na náklady. V letošním roce se podařilo centralizací nákupu a přesoutěžením tendrů v oblasti dodavatelských služeb uspořit 200 milionů korun. Současně management identifikoval další oblasti, kde by bylo možné uspořit až 600 dalších milionů korun. Z této částky je již 25 procent zajištěno nově uzavřenými smlouvami. Jde například o úspory díky výběru nového pojišťovacího brokera, které se ročně pohybují v řádu 80 milionů korun, nebo o změnu poskytovatelů handlingu na zahraničních letištích. Na druhou stranu se nepodařilo s odbory dojednat omezení nárůstu platů v roce 2007, který vyplývá z již uzavřených kolektivních smluv. Personální náklady se tak z titulu nárůstu sjednaného v kolektivních smlouvách zvýší o 300 milionů korun. Negativní dopad do nákladů v řádu až 180 milionů korun může mít také nové znění Zákoníku práce. Náklady významně zatíží také pořízení dalších nových letounů Airbus 320/319 a to částkou 300 milionů korun. Business plán proto počítá se získáním financí odprodejem majetku. Začátkem roku by se měl uskutečnit odprodej a zpětný leasing pěti letadel Boeing 737-500, což je standardní nástroj používaný v leteckých společnostech. Značné posílení cash flow, ale také významné zlepšení hospodářského výsledku management očekává od prodeje Cargo Terminálu a Cateringu.Plán očekává zvýšení přepravy cestujících o 5,6 procenta na více než 5,7 milionu cestujících.
V roce 2007 bude management ČSA i nadále pokračovat v tlaku na náklady, v první řadě se ale zaměří na zvyšování výnosů. Do prodeje společnost zavede standardní manažerské nástroje jako je motivace prodejců, ale také incentivní systém pro prodejní agentury.K vyčlenění Cargo terminálu a Cateringu do samostatných dceřiných společností ČSA uvedly, že budou i nadále stoprocentně vlastněny Českými aeroliniemi. Byl vysloven předběžný souhlas se založením dceřiných společností Air Cargo Terminal a.s. a Czech Catering a.s. a tím učiněn první krok k uvažovanému odprodeji obou společností.
Představenstvo ČSA nyní svolá mimořádné zasedání valné hromady, která by v lednu měla vyčlenění obou aktivit do dceřiných společností schválit. Realizace odprodeje se u obou společností předpokládá v průběhu příštího roku. ČSA Cargo v současnosti zajišťuje leteckou přepravu nákladu na pravidelných a charterových linkách ČSA, a také provoz jednoho z nejmodernějších cargo terminálů v Evropě na letišti Praha-Ruzyně. Do nově vzniklé společnosti Air Cargo Terminal by měla přejít kompletně činnost cargo handlingu letadel včetně objektu terminálu. I nadále budou však ČSA zajišťovat leteckou přepravu zboží a pošty na svých pravidelných a charterových linkách.ČSA Catering zajišťuje komplexní produkt v oblasti leteckého stravování od výroby jídel až po jejich dodávku na palubu letadel ČSA i letadel jiných leteckých společností. Veškerá činnost včetně zrekonstruovaného objektu výroby jídel v areálu pražského letiště by přešla do nové společnosti Czech Catering. Obě nové firmy by převzaly také současné zaměstnance ČSA v cateringovém a cargo provozu. Jde zhruba o 500 pracovníků.
Odprodej Cargo terminálu a Cateringu je součástí navrhovaných kroků restrukturalizačního plánu společnosti, který by měl společnost stabilizovat a přivést ji zpět k ziskuNemyslím si,že A310 je do budoucna využitelné jako dálkové letadlo. Ale pokud je ČSA vlastní,proč je nenasadit na nejvytíženější evropské tratě-např.Londýn? Pak uvezu 2-2,5x více lidí než low-cost přepravci a mohu jim konkurovat.Chybu bych ve strategii firmy viděl v zastaralých B737-400 či 500. Pětistovka uveze 101 lidí a to už dneska zvládne spousta jiných letadel,která mají poloviční náklady na provoz.A k poznámce z jiného komentáře k A330 musím dodat jediné-absolutní pravda-naprosto nedostupné.Austrian Airlines prodávají všechny 4 kusy za víc,než byla pořizovací cena před lety! B767 byť ve verzi 300ER vidím jako zastaralé už tak před 10ti lety.
Myslím si, že při současném boomu low-cost společností by to opravdu chtělo hodně se orientovat na dálkovou dopravu, protože konkutovat těmto společnostem v Evropě v economy class mi přijde dlouhodobě neudržitelné.
Ale to v soucasne situaci nelze ocekavat:(( Nejlepsi by bylo vratit ty 2 A310 pronajimateli. Vlastni A310 prestavet na cargo letadla. Vzit par 767 a do budoucna uvazovat bud o 787 nebo A350. Protoze to, ze by se mohli v dohledny dobe dostat k novym A330 (o olitanych ani nemluve) je cira utopie.
uz bych taky rad videl v barvach CSA novejsi dalkova letadla než jsou stavajici A310...
když zrušej JFK, kam pak budou s těma 4 ma 310kama lítat?
Leasing na letadla A310 OK-YAC a YAD byl prodlouzen o dalsich 24 mesicu
A co dalkova flotila? Stale ani zminka o obnoveni/zruseni. I kdyz vnitrni informace naznacuji prodlouzeni leasingu A310 a zruseni JFK.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Humornější než články pana Čecha. Na kolik přijdou cateringové služby v budoucnosti, se lze jen dohadovat. FedEx, UPS a TNT jsou vedeny zřejmě blázny, když se tak drží balíků, kterým nevadí zpoždění a nulové občerstvení.Dokonce s nimi létají na čas.
Nastává chvíle uvést do praxe přes pětatřicet let známý stachanovský zlepšovák: Založit Aircraft a.s., prodat letadla a vyházet létající personál, mechaniky a techniky, pracovníky pozemních služeb a prodeje. Ponechat pouze kanceláře a nosiče papírů odnikud nikomu. Úspory ve všech oblastech, včetně LPH, zaručené.