Systém Altea load distribution
Dispečerské středisko bude využívat pro svou činnost systém Altea Departure Control – Flight vyvinutý společností Amadeus. Altea je nový revoluční systém v oblasti vyvažování, který je pokročilejší než starší systémy. Altea využívá plán činností na časové přímce, který je automaticky nastartován v průběhu odbavení. Práce zaměstnance oddělení vyvyažování je efektivnější také díky přehledné grafické úpravě.
Informace o letu Altea flt info
„Jsme velmi potěšeni, že můžeme být partnerem takové společnosti, jakým je Finnair, a tím, že můžeme využívat systém Altea Departure Control – Flight, který je nejnovějším řešením ve svém oboru“, uvedl Jiří Krákora, CLC Manager společnosti Air Dispatch s.r.o. Firma očekává v brzké budoucnosti další nárůst zákazníků. „Věříme, že díky našim zaměstnancům CLC, kteří jsou odborně vyškoleni podle přísných standardů a dbají na vysokou kvalitu poskytovaných služeb, pomůžeme mnoha dalším společnostem zvýšit zisky a zefektivnit výkonnost“, dodal Jiří Krákora.
dik
Jak uz rekl Petr CLC je v Praze,protoze stredoevropske a vychodoevropske firmy muzou nabidnout mnohem nizsi ceny nez zapadoevropske (a to nemluvim o asii,v tomto pripade BKK) ... napr v CSA se uvazovalo o CLC a nakonec dosli k zaveru,za se vyplati pouze pro lety ze zapadni Evropy a naopak napr v BEY je vypracovani load sheetu mnohem levnejsi nez v CR .... jednoduse shrnuto a podtrzeno cim dal na vychod ci jih,tim levnejsi servis :) a nizsi naklady
Petre, diky za vysvetleni, hned je vse jasnejsi.
Skoda, ze to nebylo rovnou v clanku :)
Mnoho zdaru s Finnairem i dalsimi zakazniky v budoucnu!
A jen pro zajimavost jak se vlastne chova letadlo, kdyz se dostane za mezni limity.
V tomto pripade to neni chyba loadcontrolu, ale mechaniku u letadla, kteri spatne vykladali letadlo (i na tuto cinnost existuji predpisy a narizeni)
www.planes.cz/cs/photo/1006233/
Co se tyce vyvazovani, tak mame informace o danem letu jiz nejakych 48 hodin pred odletem (to znamena, ze vime bookovane lidi ale i cargo apod. ), ale to neznamena ze v teto fazi jiz se o dany let starame. Kazdy loadcontroller se o dany let stara individualne, coz znamena, ze kdyz rano prijde do prace, tak si projde vsechny svoje lety, zjisti, ktere jsou naprosto bezproblemove (u techto letu muze nechat pripravu udelat systemem) a pak se venuje tem letum, ktere to potrebuji vice, napr. u E70 a E90 je problem, kdyz je bookovano malo lidi, (tady musi nastat komunikace s check-in deskem, jak presne posazovat lidi), dalsi takovy mezni cas je 90min pred odletem, kdy se musi poslat nakladaci instrukce (LIR), to proto aby se odletova stanice mohla pripravit, a poslednich 20 min pred odletem se let sleduje nejintenzivneji, prave z duvodu, kdy treba neprijde 20 lidi a musi se narychlo rozhodnout o prelozeni nakladu nebo o presazeni cestujich (v tomto pripade se vzdy voli rychlejsi varianta). Nasledne kdy mame vsechny data pohromade (aktualne rozlozeny naklad, aktualni seating lidi, palivo) tak muzeme poslat Loadsheet a to primo kapitanovi do cockpitu. a tim nase prace konci, protoze system jiz automaticky posle vsechny servisni zpravy (LDM, CPM, SLS apod) a nasledne se sam archivuje.
Na otazku proc prave Praha a ne Helsinki atd,
odpoved je jednoducha spol. Air-Dispatch vyhrala vyberove rizeni, v konkurenci mnoha firem.
A proc si loadcontrol nedela Finnair sam?
Je pro ne levnejsi si tuto sluzbu nechat zprostredkovat nez delat ve vlastni rezii.
V dobe počítačov je naozaj jedno, kde sa príslušný systému umiestni. Zaujímalo by ma ale, prečo je to práve v Prahe a keďže sa jedná len o počítačový systém, prečo si to nenechali vo Fínsku...nemusia to byť práve Helsinki, ale aj Tampere a pod...
Zda se mi to jako velmi zajimave tema? napr. ja dlouho pred odletem se vyvazovani dela, co se stane, kdyz nepride treba 15 cestujicich, uvazuje se i o rozmisteni cestujicich v poloprazdnych letadlech, atd.
rozdil mezi vazenim a vyvazovanim je pomerne velky, v Praze se bude rozhodavat o rozlozeni nakladu v nakladovem prostoru letadla a to kam se budou nakladat kufry kam cargo a kam posta (predni cast letadla, zadni cast), a to tak aby naklad byl optimalne rozlozen (kvuli uspore paliva, bezpecnosti apod.).
Z prahy letaji v zime dva a v lete sedm letu tydne, to je trochu mene nez tech 53000, ale v Praze se budou pocitacove odbavovat vsechny lety Finnairu po evrope (v dobe pocitacu to opravdu neni problem), takze napr. let AY666 (CPH/HEL) bude vyvazovan z Prahy a dalsich 52999 taktez.
Doufam ze jsem to trochu vysvetlil
Takze to znamena, ze firma bude "vazit" nebo pocitat naklady vsech letadel, ktere prochazi PRG ? V cem to bude spocivat? Mozna ze mi neco uslo v clanku. 53000 rocne je zhruba 140 denne. Kolik ma PRG denne letadel?
Celkem 10 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Aj ja ďakujem za vysvetlenie, o takýchto detailoch laik nemôže vedieť...