Podle serveru Politico je Lufthansa připravena nabídnout Evropské komisi (EK) další ústupky, aby si zajistila souhlas se spojením s ITA Airways. Další ústupky mají předejít vetu Komise.
EK je přesvědčena, že spojení společností by výrazně omezilo výběr na linkách mezi Itálií a Německem a změnilo soutěžní prostředí na transatlantických spojích. Lufthansa údajně navrhla, že tato část podnikání ITA bude oddělena po dobu dvou let, EK údajně požaduje 10 let.
Dalším bodem je oddělení podílu Lufthansy na příjmech z partnerství s United Airlines, se kterými Lufthansa spolupracuje na cenách, kapacitě a plánování letů na transatlantických trasách.
Výhrady k transakci konkretizovala Komise svým dokumentem ze dne 23. ledna. Od té doby se zjevně v této věci nijak významně nepostoupilo.
Kromě technických a finančních otázek je spojení Lufthansy a ITA Airways silně zpolitizované, a to kvůli tlaku Itálie na okamžité schválení transakce. Italská premiérka Giorgia Meloniová v září kritizovala Komisi, že „řešení blokuje“. Meloniová má důvod ke spěchu, neboť dopravce je od svého založení ve ztrátách. Itálie si zjevně nepřeje, aby se z ITA Airways stala Alitalia v.2.
Za schválení transakce lobbuje i generální ředitel Lufthansy Carsten Spohr, který se snaží získat souhlas s minimálními ústupky. Argumentuje přitom tím, že bez dohody ITA Airways nepřežijí. Lufthansa si potřebuje uvolnit ruce na další případné akvizice, jako třeba TAP Portugal. Akcionáři Lufthansy, kteří jsou nyní velmi kriticky naladěni, pokud jde o výkony společnosti a personální situaci ve vedení, by proto nemuseli podpořit vstup Lufthansy do další transakce, pokud tato nebude úspěšně dokončena. Čtenář se může dohadovat, že za snahou Spohra nemusí být jenom otázka přežití ITA Airways.
Komisařka EU pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová trvá na tom, že transakce nebude schválena, pokud nebudou vyřešeny „závažné problémy“ v oblasti hospodářské soutěže.
Také Vestagerová má malý prostor k manévrování. V době pandemie schválila EK mnohamiliardové pomoci pro vlajkové letecké společnosti některých členských zemí, a to v rozporu se zákonem. Mezi těmito společnostmi byla také Lufthansa. (Foto: ANSA Brazil, Agenzia Nova, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém