Nová administrativa prezidenta Trumpa intenzivně řeší dlouhodobý nedostatek řídících letového provozu. V rozhovoru pro CNBC úřadující administrátor FAA Chris Rocheleau uvedl, že rychlý nábor dispečerů přinesl nárůst počtu uchazečů na Akademii FAA v Oklahoma City. Přibližně 7 500 z více než 10 000 uchazečů bylo doporučeno k testování a případnému přijetí.
V pořadu Squawk Box na CNBC vydala FAA před několika dny prohlášení, že od uzavření posledního okna pro podávání přihlášek dne 17. března regulátor doporučil více než 8 320 uchazečů k hodnocení dovedností v řízení letového provozu (ATSA). „Podávání přihlášek se zefektivnilo více než kdy dříve.“ Regulátor nastínil tři klíčové pilíře na podporu priorit Donalda Trumpa s cílem „udržet pro Američany bezpečné letectví“.
Více než 190 uchazečů již úspěšně absolvovalo test ATSA a postoupilo do náborového procesu, uvedla FAA. První výsledky akcelerovaného náboru „Supercharge ATC Hiring“ jsou povzbuzující. Nicméně příprava kandidáta na funkci řídícího letového provozu trvá několik let, takže k okamžitému zlepšení nedojde.
Z náborového procesu byly odstraněny požadavky podle programu DEI (diverzita-rovnost-inkluze), které byly jednou z důležitých priorit v době administrativy prezidenta Bidena. Zaměření na DEI způsobilo, že řada kandidátů s vynikajícím hodnocením se do akademie FAA nedostala.
Uchazeči o pozici řídícího letového provozu (ATC) musí splňovat přísné požadavky na přijetí a úspěšně absolvovat hodnocení dovedností. Musí mít občanství USA, plynně hovořit anglicky a mít alespoň jeden rok praxe na plný úvazek nebo jeden rok vysokoškolského studia (případně jejich kombinaci). Dále musí splňovat fyzické a psychické požadavky na způsobilost a před uzávěrkou přihlášek nesmí být starší než 31 let.
Po dokončení výcviku na Akademii FAA jsou absolventi přiděleni na pracoviště, kde pracují po boku zkušených řídících. Mzda řídícího letového provozu do tří let od absolvování akademie činí typicky přes 160 000 dolarů ročně, což činí tuto kariéru jednou z nejlukrativnějších v leteckém odvětví v USA. (Foto: Sean Duffy, FAA, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém